2009 | 45 000 km | Skene - Sweden |
Vin: SCFAD05D79GE01395 |
Warranty: One year von Braun Garanzia Rosso. |
VAT: Not Reclaimable |
|
|
|
|
|
|
von Braun´s Review
Power - Beauty - Soul ...
Slående skönhet med en underliggande styrka: DBS dynamiska förmågor görs tydligt genom karossens muskulösa elegans och form. Tillverkad av aluminium och kolfiber har varje yta, kurva, linje och veck en funktion som uttrycker bilens styrka, prestanda, smidighet och hastighet innan startknappen ens aktiverats. Det här var orden som 2009 presenterade den helt nya och dyraste Aston Martin som någonsin producerats i Gaydon. DBS förkroppsligar elegans med rå kraft från Aston Martins racingarv. När den var ny kostade den nära 50% mer än en DB9. När vi första gången körde DBS på von Braun Sports Cars blev vi positivt förvånade över den sofistikerat krispiga och roliga prestanda Aston Martin hade lyckats förena. De flesta lyxiga GT-sportbilar är mer av en förnuftig bil med amerikanskt orienterade prestandavärden. DBS är lika rolig att köra som en italiensk sportbil men fortfarande med en brittisk lyxfiness som blev värdig James Bond i filmen Casino Royale - 007. Den 6 växlade Touchtronic lådan växlar distinkt men sömlöst som en dubbelkopplingslåda. Denna DBS är oerhört smakfull med sin pärlemovita lackering tillsammans med läder och alcantara i färgen "Bitter Chocolate". Ljust gyllene kontrastsömmar samt kolfiber och pianolack ger samma smakfulla lyxkänsla inuti bilen som ett armbandsur från Jaeger-LeCoultre. På vonBraun.com finner du mest komplett presentation inklusive 32 högupplösta foton. Priset inkluderar 1 års von Braun Garanzia Rosso. Bilen är utrustad enligt följande:
Ordered optionals on this vehicle
Auto dimming interior rear view mirror
Piano Black facia trim and centre console finish
Standard equipment
20 inch alloy lightweight DBS wheels
360 mm Carbon Ceramic Brakes in rear
398 mm Carbon Ceramic Brakes in front
Alarm & Immobiliser
Anti-lock Braking System (ABS)
Automatic temperatur control
Battery disconnect switch
Bluetooth teleohone preparation
Boot mounted umbrella
Carbon fibre door trims and door pulls
Cruise control
Dual stage driver/passenger front airbags
Electronic Brakeforce Distribution (EBD)
Front & rear parking sensors
Fully catalized stainless steel exhaust.
Halogen projector headlamps (main beam)
Hard Disc Drive (HDD) satelite navigation system
Heated rear screen
Heated seats (not for optional lightweight seats)
High Intensity Discharge headlamps
LED rear lamps and side repeaters
Memory seats & exterior mirrors
Organic Electroluminescent (OEL) displays
Powerfold exterior mirrors
Remote-control central door locking and boot release
Semi-aniline leather and Alcantara interior
Servotronic speed sensitive power steering
Side airbags (sports seats only - not for lightweight seats)
Six piston calipers in front and four piston in rear.
Sports seats with ten-way electric adjustment including height, tilt, and lumbar adjustment.
Trip Computer
Tyre pressure monitoring
Technical Data
Engine version: | V12, 5,9L, 48-valve, Aspirated | |
Power Output: | 380 KW | 517 PS |
Torque: | 570 NM | 420 lbft |
Length: | 4721 mm | 186" (in) |
Height: | 1280 mm | 50" (in) |
Width: | 1905 mm | 75" (in) |
Weight: | 1740 kg | 3836 lbs |
Wheelbase: | 2743 mm | 108" (in) |
Wheel Drive: | Rear wheel drive | |
Fuel: | Petrol | |
Co | 389 g/km | |
Nox: | ,012 mg/km | |
Topspeed: | 306 km/h | 190 mph |
Performance value (0-100km/h): | 4.3 sec. | |
Engine placement: | Front longitudal engine | |
Weight Distribution (Front): | 50 | |
Weight Distribution (Rear): | 50 | |
Start of production: | 2009 | |
End of production: | 2012 |