2017 | 800 Km | Skene - Sweden |
Vin: YVVB10505CXC427SC |
Warranty: No warrany - sold as project or competition car. |
VAT: Not Reclaimable |
|
|
|
|
|
|
von Braun´s Review
En äkta AC Shelby Cobra 427 är idag närmast ouppnåelig för de flesta. Den här bilen representerar en så nära autentisk upplevelse som det går... Den här bilen är med och slåss om toppplaceringarna bland AC-Cobrorna även internationellt.
Bilen är besiktigad och laglig att köra på gatorna.
Motorn är byggd av ROUSH på ett aluminium 427 Shelby CSX-block.
Stroked till 511 cui vilket motsvarar 8.4 liter.
Kopplingshus & koppling & hydrauliskt urtrampningslager är från MCleod.
TKO600 5-växlad låda. Salisbury 3.54:1 ratio.
FIA-style vintage Wheels med three winged knock off muttrar.
KW-suspension hydraulisk justerbar höjd.
Så kallad Tonneau sufflett & sittbrunnskapell.
Diffen som också är av märket Salisbury är inte ny men renoverad.
Karossen och ramen är byggd av en före detta medarbetare på Kirkham i Polen.
Är FIA-godkännande ett mål är det fullt möjligt om man byter ut vissa delar.
Mest komplett information och 33 högupplösta bilder finner du på vonbraun.com
Ordered optionals on this vehicle
427 gear lever & reverse gauge
AC cobra pedals
AC cobra replica seats
All parts of the chassis are made according to original drawings
Bronze bushings in the wheel suspension with grease nipples as original
Four-point belts (3-point for comfort)
Knock-Off Wheels
Lucas switches
Parking brake
Pit-Jacks
The brakes are more modern and with 4-piston calipers
The engine is built by ROUSH on an aluminum 427 Shelby CSX block of authentic model
Standard equipment
No data provided.
Technical Data
Engine version: | V8 | |
Power Output: | 166 KW | 226 PS |
Torque: | NM | lbft |
Length: | 3920 mm | 154" (in) |
Height: | mm | " (in) |
Width: | 1850 mm | 73" (in) |
Weight: | 1338 kg | 2950 lbs |
Wheelbase: | 2290 mm | 90" (in) |
Wheel Drive: | ||
Fuel: | Petrol | |
Co | g/km | |
Nox: | mg/km | |
Topspeed: | km/h | mph |
Performance value (0-100km/h): | sec. | |
Engine placement: | Front longitudal engine | |
Weight Distribution (Front): | ||
Weight Distribution (Rear): | ||
Start of production: | ||
End of production: |