2019 | 80 km | Skene - Sweden |
Vin: YVVT2002281055L1J |
Warranty: | VAT: Not Reclaimable |
|
|
|
|
|
|
von Braun´s Review
En otrolig Ultima Can Am. Helt nybyggd. Nya delar rakt igenom inklusive motor. Bilen är registrerad, besiktigad och klar för våra svenska vägar. Kontakta oss för mer information kring teknik, prestanda etc.
Det närmsta du kan hitta är Ariel Atom och prestandan är jämförbar med Koenigsegg, Ferrari eller Lamborghini men med en mer blygsam prislapp.
Chassit är en hel spaceframe som är konstruerat för motorer upp till 2000 hästkrafter. Bakom föraren sitter en LS7 Chevrolet Corvette motor som producerar drygt 700 hästkrafter vilket med en vikt på drygt 900 kg skapar ett nästan 1:1 effekt till viktförhållande. För att hantera effekten försågs bilen med en kolfiber vinge med dubbla element. Växellådan är en 6-växlad manuell låda från Porsche (G52).
Ultima skapade rubriker när de gång på gång slog rekord med Ultima GTR genom att bland annat slå banrekord från Ferrari FXX och Caparo T1. Liknande prestanda går att uppnå med Ultima Can-Am fast då med vinden i håret då detta blev Ultimas roadster-version av GTR.
Mer info och bilder finner du på von Braun Sports Cars hemsida vonBraun.com.
Ordered optionals on this vehicle
No data provided.
Standard equipment
No data provided.
Technical Data
Engine version: | V8 | |
Power Output: | KW | PS |
Torque: | NM | lbft |
Length: | 4000 mm | 157" (in) |
Height: | 1000 mm | 39" (in) |
Width: | 1840 mm | 72" (in) |
Weight: | 1150 kg | 2535 lbs |
Wheelbase: | mm | " (in) |
Wheel Drive: | RWD | |
Fuel: | ||
Co | g/km | |
Nox: | mg/km | |
Topspeed: | km/h | mph |
Performance value (0-100km/h): | sec. | |
Engine placement: | Rear longitudal mid engine | |
Weight Distribution (Front): | ||
Weight Distribution (Rear): | ||
Start of production: | 2001 | |
End of production: | 2016 |