1994 - 2000
Starta
På bilsalongen i Bryssel 1993 Ferrari SpA avslöjade nya 2 plus 2 sportcupé, 456 GT. Det kom som en ersättning för 365/400/412 också som hade motorn framför föraren och ett baksäte. Ferrari 456 var allt som behövdes för att skapa en super bil av 1990-talet. Detta innebär 12 cylinder, fyra överliggande kamaxlar, som styrde de fyra ventiler per cylinder. Det hade stor motorvolym 5,5 liter och 442 hästkrafter. Detta tryck 456 upp till 100 km / h på ca 5 sekunder och accelerationen inte minska tills hastigheten når 310 km / h nummer som helt okej med tanke på att det är en relativt stor bil med plats för fyra. Modellen är väl utrustad från fabrik med allade amnities Vill du förväntar dig av en turnerande kryssare.
456 modificata
År 1999 kallas en uppdaterad version av 456, på andra håll M står för modificata. Modellen känns igen av den uppdaterade fronten med en något större grill, ingen luftutsläppet på frontkåpan och andra bygginstallationer på dimljus. Inredningen var helt annan nyhet med olika instrumentpanel utan också en ny design av stolarna. Bakre änden uppdaterades med 550 teknik och utrymme i baksätet har förbättrats.
Automatisk eller manuell
456 är en av de få bilar Ferrari någonsin sålts med automatisk växellåda som tillval. Valet mellan automatisk eller inte är en fråga om smak, men 456 havebeen säljs i fler antal med manuell växellåda.
Svaga punkter
Svaga punkter på början 456 är definitivt sidofönstren alltid läcker och lämnar buller från luftflödet, men även Läckande vattenkylare, fjädring dämpare och växellåda. På senare 456 MGT sidofönstren är bättre, växellådan förbättras och watercooler inte en svag punkt.
der> Svaga punkter på början 456 är definitivt sidofönstren alltid läcker och lämnar buller från luftflödet, men även Läckande vattenkylare, fjädring dämpare och växellåda. På senare 456 MGT sidofönstren är bättre, växellådan förbättras och watercooler inte en svag punkt.
n..
Svaga punkter
Svaga punkter på början 456 är definitivt sidofönstren alltid läcker och lämnar buller från luftflödet, men även Läckande vattenkylare, fjädring dämpare och växellåda. På senare 456 MGT sidofönstren är bättre, växellådan förbättras och watercooler inte en svag punkt.
der> Svaga punkter på början 456 är definitivt sidofönstren alltid läcker och lämnar buller från luftflödet, men även Läckande vattenkylare, fjädring dämpare och växellåda. På senare 456 MGT sidofönstren är bättre, växellådan förbättras och watercooler inte en svag punkt.
Tekniska Detaljer
Längd | 4730 mm |
Bredd | 1920 mm |
Höjd | 1300 mm |
Vikt | 1690 kg |
Motor | V12, 65°, 5473,9 cc |
Effekt | 442 Hp @ 6250 rpm |
Vridmoment | 550 Nm @ 4500 rpm |
Växellåda | 6-sp manual or 4-g automatic |
Acceleration | 5.2 sec |