1999 | 69 700 Km | Skene - Sweden |
Vin: ZFFXR48B000115911 |
Warranty: No warranty other than general sales law for consumers. |
VAT: Not Reclaimable |
|
|
|
|
|
|
von Braun´s Review
När modellen introducerades med F1-växellåda 1998 så kom detta att visa sig vara ett riktmärke för hela sportbilsvärlden framöver. Med endast 23st 355F1 Spider kvar i Sverige finns här ett tillfälle att skaffa sig något unikt. Som ihop med den populära färgkombinationen röd och beige med största sannolikhet kommer bli nästa samlarobjekt. Bilen har nyligen genomgått en stor service och nya kamremmar, ny Koppling och är redo för sommaren.
Bilen har av tidigare ägare blivit försedd med större ventilerade bromsar från Brembo än original som visade sig vara något underdimensionerade.
Däckens mönsterdjup fram är 6,3mm och bak 5,4mm.
Bilen importerades till Sverige av vonBraun i början av 2006 från Italien.
Mest komplett information finner du på vonBraun.com inklusive 25 högupplösta foton.
Ordered optionals on this vehicle
F1 sequential gearbox (From 1998)
Brake calipers in red colour.
Recessed enameled SF shields on front fenders.
Standard equipment
ABS (Anti lock Brake System)
Air Condition system.
Airbag passenger & driver. (from 1996)
Alarm and anti theft protection. (from 1997)
Leather interior.
Power operated convertible
Power operated side view mirrors.
Power operated side windows.
Toolbox.
Hi-Fi System with Radio and Cassette.
Car cover
Technical Data
Engine version: | V8, 90°, 3496cc, Aspirated | |
Power Output: | 283 KW | 385 PS |
Torque: | 269 NM | 198 lbft |
Length: | 4249 mm | 167" (in) |
Height: | 1171 mm | 46" (in) |
Width: | 1900 mm | 75" (in) |
Weight: | 1370 kg | 3020 lbs |
Wheelbase: | 2451 mm | 96" (in) |
Wheel Drive: | Rear wheel drive | |
Fuel: | Petrol | |
Co | 395 g/km | |
Nox: | ,18 mg/km | |
Topspeed: | 290 km/h | 180 mph |
Performance value (0-100km/h): | 4.7 sec. | |
Engine placement: | Rear longitudal mid engine | |
Weight Distribution (Front): | 41 | |
Weight Distribution (Rear): | 59 | |
Start of production: | 1995 | |
End of production: | 1999 |